Acta Comissió del Centenari | 12.11.2016

dscf7558_webAdocument-management-bigCTA COMISSIÓ DEL CENTENARI
Dissabte, 12 de novembre de 2016 a les 12 del migdia
Casal de Barri Prosperitat
Assisteixen 13 persones.

Informacions ràpides:

  • Reunió del 20 d’octubre de la Taula de la memòria històrica i patrimoni de 9 Barris:
    Joan Catafal informa que aquest grup es reuneix 3 cops l’any; que cada districte té el seu arxiu, i que d’aquí podrem treure informació.
  • Institut Sant Andreu: En Ramon Margalef ja ens va informar via email que el Consell Escolar aprova l’adhesió de l’Institut Sant Andreu al Projecte. També ens
    informa ara que: “Aquest dissabte no podrà assistir ningú de l’equip directiu, però tal com us varem indicar anteriorment des del Consell Escolar d’inici de curs, s’impulsarà la recerca sobre el centenari amb els alumnes de batxillerat. En aquest curs 2016-17 iniciaran els treballs de recerca els alumnes de 1r de batxillerat, durant el tercer trimestre. Passat l’estiu, i ja dins del curs 2017-18, els finalitzaran durant el 2n trimestre dins del curs de 2n de batxillerat”
  • El Carles Benito comenta: que tant l’escola Mercè Rodoreda com la Parròquia veuen bé el Projecte, i que s’adheriran.
  • Situació proposta de l’obra de teatre: En Llatge informa que l’obra de teatre tindrà una duració de 45 minuts a 1 hora amb escenes representatives de cada 10 anys de la història del barri.
  • Treball Nomenclator: En Joan Catafal informa que hi ha espais de la ciutat que no tenen noms, o que no són els populars i usats pels veïns/es. Es farà una recerca-investigació dels noms dels carrers i places del nostre barri; mirant d’afegir noms de dones perquè quasi no hi han. Sembla que no és complicat fer el canvi de plaques, i per tant es farà per tal de reservar la memòria històrica. Es fa el comentari que s’han trobat 2 activistes de la vaga de la Harry Walker i d’altres persones d’avançada edat que podrien donar informació sobre el barri.

Sobre la resta de recollida de dades històriques Andrés Naya informa:

  • El Centre de Recursos Pedagògics (CRP) informa que té dades sobre la Guerra Civil etc… El CRP informarà a les escoles i institus del barri de la nostra iniciativa del centenari de la Prospe.
  • La Biblioteca ens ha donat material però és incomplert i “fluix”.
  • La Muntanyesa farà 92 anys d’existència al 2019, per tant és l’entitat més antiga del barri. Buscaran arxius fotogràfics que ens passaran.
    La segona entitat més antiga és la del Propis, i la tercera és la Parròquia.
    El comerç més antic del barri és la pastisseria del carrer de Joaquim Vals.
  • Tv9Barris: amb una antiguitat de 20-25 anys, ens enviaran per correu un llistat de materials de la Prospe, com a exemples un documental nòrdic sobre la “lluita dels semàfors” i el 25è aniversari de les Festes Majors.
  • Els Propis. Hem quedat amb ells, el 22 de novembre amb tots els seus components (Ideal d’en Clavé, Escacs Can Verdaguer, Geganters, Coral,…).
  • Queda per concretar reunions amb l’arxiu municipal del districte i l’Arxiu Roquetes. Quan tinguem les dates, s’informarà.
  • Es mirarà de trobar informació sobre diferentes Acadèmies Educatives que ara ja no existeixen.

Concurs Logotip:
S’aprova el Cartell. Es donaran a les Entitats del Barri. En Pedro Cervera s’encarrega de fer més còpies per anar penjant pel barri. Hi ha de termini fins el 30 de desembre com es va dir a les bases i la Comissió escollirà el guanyador. S’informarà del Concurs als il·lustradors coneguts pel barri.

Debat i aprovació de l’esborrany del Projecte que recull les motivacions i objetius de la comissió del centenari:
Queda aprovat l’esborrany que va redactar en Pedro Cervera, com a Projecte de la Comissió del Centenari.
S’ha d’afegir l’adreça del blog del centenari on hi haurà un formulari d’adhesió.
Un cop modificat l’esborrany, serà el texte base a partir del qual s’afegiran les entitats al grup promotor de la comissió del centenari.

Campanya de petició de materials al vecindari:
Es farà un retoc del cartell ampliant les frases més importants d’allò que es demana als veïns/es.
S’escanejaran les fotos al moment per ser tornades als veïns/es. (Falta l’escàner).
S’afegirà a aquest cartell, el Logotip guanyador, i es començarà a penjar pel barri a partir de gener del 2017.

Grups de treball:

  • Grup de suport (Joan Catafal, Andres Naya, Jordi Foix, Elia, Gonzalo, Pedro i Jordi): s’encarreguen d’organitzar les ordres del dia de les reunions.
  • Memòria oral (Alberto Sanagustín i Joan Catafal): s’encarreguen de recollir informacions dels veïns/es més àntics/gues del barri.
  • Efemérides (Roser Solà i Joan Foix): s’encarreguen d’el·laborar un relat gràfic d’allò què passava al 1919 al barri, Barcelona i al món, i fer un documental.
  • Inventariar llibres i documents sobre la història del barri (Mercè Abeyà, Andrés Naya i Isidre Ramos).
  • Trobades amb entitats explicant el projecte (Grup promotor)
  • Grup de persones importants pel barri “grup Àgora”: Kim Manresa, Tortell Poltrona, Jaume Fabre, Neus González, Mercè Tatjer, Jordi Borja, MªEugenia Ibañez, Marc Andreu…. Se’ls ha de demanar si volen adherir-se al Projecte. Els contactes els faran Elia i Andrés
  • Visita a les escoles, (Joan Catafal i Gonzalo García): s’encarreguen d’informar a les escoles del projecte, i començaran pels instituts Sant Andreu, Galileo Galilei, Valldaura i Sant LLuís.
  • Grup Web (Carles Benito): Es penjaran també els resums de les reunions.
    S’ afegirà un Formulari d’Adhesió a la Web perquè les Entitats de La Prosperitat es puguin adherir. Es faran dos llistats (entitats del barri i entitats de fóra del barri). També sortirà l’enllaç del Blog.
  • Economia: (Gonzalo García, Andrés Naya): S’ha de fer una previsió de despeses (cartells, escàner) i fonts possibles de financiació. Hem de pensar com ho farem…i decidir-ho a la Reunió de desembre, ja que s’ha de demanar subvenció al districte de cara al gener.
    Es proposa també buscar ajuts econòmics al MUHBA, ICUB, etc. Es demanaran els ajuts a través de l’Associació de Veïns i/o des del Casal de Barri (La PECA2)

La propera Reunió serà el 17/12/16 a les 12h a l’Assoc. de Veïns.

Anuncis