Acta Comissió del Centenari |16.12.2017

nena-barraques_webACTA COMISSIÓ DEL CENTENARI
16 de desembre de 2017 a les 12 del migdia
Casal de Barri de Prosperitat

Assistents: Juan Fernández, Gonzalo García, Elia Herranz, Andrés Naya, Jordi García, Jordi Foix, Alberto Sanagustín, Kiko Ruiz, Joan Catafal, Mercè Abeyà, Alícia Fernández, del Grup d’Història de Nou Barris.
S’excusen: Pedro Cervera, Carles Benito, Pepi Ramírez i Esme Cócera

  1. Alícia explica com pensen col·laborar, com a Grup, en el Centenari de la Prosperitat: organitzant una ruta pel barri, on hi entraria el passat quinqui del barri, la crònica negra, les barraques de Santa Engràcia, aspectes culturals, com l’Homenatge a Brossa de Pere Jaume, l’ Escullera de Jaume Plensa…
    S’incorporen temes com els “Pesaos”, Jordi García connectarà amb l’Alicia per passar-li informació. Altres membres de la Comissió s’ofereixen per passar més dades que puguin ser del seu interès.
    La ruta es preveu per un matí de dissabte del mes de setembre de 2018 (15, 22) o octubre, dia 6.
    La difusió es faria per mitjà de cartells, digitals i en paper, pels canals habituals del Grup d’Història i de la Comissió del Centenari. El cartell el faria el Grup, qui com tenen per costum prepararien un tríptic sobre la ruta i que s’oferiria al preu de 1 €.
  2. Es presenta el treball: Documentació. 43 pàgines que recull llibres, documents, audiovisuals, revistes… que parlen del barri.
    Cada entrada va acompanyada d’una referència de l’obra, pàgines concretes on hi apareix el barri, lloc on es pot trobar…
    És un treball rigorós fruit d’una laboriosa feina del grup de documentació (Mercè Abeyà i Andrés Naya). Un luxe!
    Entre els llocs on trobar certs documents hi ha el “Punt d’informació veïnal de la Prosperitat”. Es comenta que aquest estigui al local de l’Associació de Veïnes i Veïns, on un “professional i/o becari” l’atengui i que al mateix temps arxivi documentació.
    S’estima una dedicació de unes 16 hores al mes i es valora una possible remuneració (consultar amb Antònia).
    Es decideix que serà presentat públicament en el mes de febrer de 2018. Per decidir, data i format…
    Es reparteix, en paper, als assistents.
    Pel mes de gener s’hauria de concretar una edició resumida amb el material que es consideri imprescindible. Seria recomanable que les propostes estiguin sobre la taula a la reunió del dia 13.
  3. S’informa de les reunions mantingudes:
    a) Amb la direcció del col·legi Tibidabo, Cristina Fisas i amb Montserrat Calvo, mestre encarregada de preparar el cinquantenari del Col·legi, 1969-2019. Se’ls hi explica l’exposició que sobre la història de l’ensenyament al barri està treballant la Comissió del Centenari.
    Es veu la necessitat d’interactuar entre l’escola i la Comissió.
    b) Amb Joan Lloret, director del Centre Escolar Valldaura. Estan preparant el cinquantenari, 1968-2018. Els demanem material i informació per aportar a l’exposició. Com, en altres Centres, es fa palès la poca documentació que hi ha i la seva dispersió.
    El director ensenya i ofereix la sala d’actes per fer-hi activitats.
    c) Amb Jordi Brugal, director del CFA Prosperitat i amb el claustre.
    També aquí es remarcable la falta dades i el desconeixement de la seva pròpia història. Es parla de diferents activitats entre la Comissió i l’escola d’Adults.
    d) Entre els contactes amb escoles hi ha l’iniciat amb Lourdes Ferrando, mestra de Victor Català i veïna del barri. Està buscant material per millorar el que nosaltres tenim pel plafó que a l’exposició es dedicaria a l’escola Victor Català.
  4. Es projecten en pantalla els plafons treballats per a l’exposició d’ensenyança. Es visualitza: format, color, tipus de lletra, materials escollits, espais per text…
    La cosa pinta molt bé, gran feinada especialment d’ Alberto i d’Andrés.
    Es troba a faltar el nom d’alguns centres de forma més visible i l’absència de l’escola Bressol la Colometa, història de lluita i reivindicació ben llarga.
  5. L’edició del llibre de la Harry Walker, amb el guió elaborat per Andrés, té el vist i plau del Sr. Freijoo, publicacions de l’Ajuntament. S’ha informat, entre d’altres, a Rosa Maria Farga Mota, Cap de Comunicació del Districte de Nou Barris, qui ha manifestat que el guió el veu “fantàstic i completíssim” i contenta de que sigui Publicacions de l’Ajuntament qui ho assumeixi.
    El periodista Néstor Bogajo seria qui s’encarregaria del redactat i de coordinar les aportacions dels altres col·laboradors.
    Caldria concretar una reunió amb el senyor Freijoo pel mes de gener de 2018 i una visita al Pavelló de la República, entre el 10 i 20 de gener, amb Néstor Bogajo per concretar la cessió dels materials per a ser reproduïts.
  6. Pedro ha fet la memòria d’actuació del projecte subvencionat en la convocatòria de 2017.
    En aquest moment s’han gastat 920’80€. Amb la subvenció concedida de 1.500€, restarien 579’92€.
    Les despeses necessàries per a tirar endavant les tasques de la Comissió del entenari superen amb escreix aquesta quantitat. A l’hora de prioritzar s’estableix: una cartellera digital, discs durs, pendrives, un armari, equip de so portàtil…
    Alberto Sanagustín serà l’encarregat de fer les compres.
    A la primera quinzena de gener de 2018, caldrà enllestir el pla per l’any i les necessitats econòmiques que comporta per a demanar la subvenció.

Propera reunió: Disssabte, 13 de gener de 2018 a les 12 del migdia i al Casal de barri.
Bon Any i Cap els 100!

Anuncis