Acta Comissió del Centenari | 18.02.2017

dscf7558_webAdocument-management-bigCTA COMISSIÓ DEL CENTENARI
Dissabte, 18 de febrer de 2017 a les 12 del migdia
Local AAVV Prosperitat

Assistents: Jordi, Albert, Mercè, Joan, Elia, Carlos, Alberto, Esme, Gonzalo, Llorenç, Kico, Pepi, Jordinaguer, Cris.

S’excusen: Pedro, Isidre, Jose A. La Roser no podrà assumir la feina de moment i deixarà d’assistir.

Logotip
L’autor del Logo l’ha retocat. S’enviarà correu d’agraïment a tots els participants. S’entregarà el premi i un diploma al guanyador al Casal del Barri; i es farà una foto del moment. Es coordinarà amb l’Alberto Sanagustín i el guanyador per saber quin dia es farà l’acte d’entrega del premi. La crida la farà el Joan, i l’Elia s’encarregarà del diploma. El Carlos s’apunta a gestionar els correus.

Subvenció
Ja estan fets els documents. El pressupost ha està detallat. Si només ens donen el 50% es tornarà a demanar. A la reunió es va demanar un pressupost detallat i un calendari d’aquest desglossat en els tres anys 2017-2018-2019. L’ Andrés Naya farà l’esborrany del pressupost i del calendari.
Al març ens diran alguna cosa de la subvenció i es cobraria al maig. Mentre esperem els diners es preguntarà a l’Associació de Veïns si pot avançar els diners.

Informació i visites
Sobre les visites a les escoles, es va fer una carta per enviar als directors de totes les escoles del barri. I s’ha entregat a mà i a paper, Falta l’Institut Sant Andreu que ja està a la Comissió del Centenari i ja saben de què va.
Es llegeix la carta entregada. També s’ha entregat una carta a la UNED, i està prevista una reunió amb ells el 23 de febrer a les 10h. Es queda a les 9:30 al Casal del Barri.
Sobre la Taula de la Memòria Històrica de 9Barris, el dimarts es van reunir, i va anar el Joan portant el document “Preparem el Centenari” i un póster de la recollida de materials. En aquesta reunió van estar mirant el plànol de 9Barris (està a l’Arxiu de Roquetes) i es va plantejar un acte sobre la Vaga de la Harry Walker; ens proposen participar o no en aquest acte, i es decideix que si volen, poden aprofitar el nostre acte “Parlem del Barri: La Vaga de la Harry Walker”. El Joan i l’Andrés miraran d’organitzar-lo abans del 16 de març, amb informació de la memòria oral i un historiador.
S’ha fet un document justificant la data del centenari de forma documentada i històrica.
Es penjarà també el document al Blog.

Informació Grups de Treball

  • Bibliografia:
    La Mercè informa que es continua arreplegant informació. Es comenta poder penjar tota la bibliografia i tenir un Punt d’Informació al Barri perquè tothom pugui tenir accès (Arxiu Veïnal de La Prosperitat).
    S’han enviat correus a entitats que ens poden ajudar a nivell històric (Grup d’Estudis Ignasi Iglesias de Sant Andreu).
  • Efemèrides:
    Kico s’apunta al grup Efemèrides. El Jordi comenta que continuen arreplegant informació.

Campanya de recollida de materials
S’han editat 200 cartells. L’Ajuntament també l’ha “twitejat”.
25 cartells es penjaran a les 25 cartelleres del districte. S’enviarà al districte.
El Casal repartirà a les entitats i als equipaments del barri; de fora del barri s’encarregarà l’Andrés Naya. Es reparteixen els cartells per carrers. Es guardaran uns quants per unes segona i tercera reparticions.

Calendari d’actes 2017

  • “Parlem del Barri: La Vaga de la Harry Walker”:
    Es proposa fer-la el 6 de maig a les 12h. Es farà Xerrada al Casal del Barri, Passejada i penjada de Cartell a la Harry Walker.
  • Passejada pel barri:
    Es farà el 10 de juny. A la propera reunió de la Comissió de Festes, s’informarà de la Comissió del Centenari i s’afegiran les dates de les activitats al Diari de Festes.
    Per a cada passejada es farà un material pedagògic senzill i es repartiran les fitxes als assistents. També es penjaran al Blog.
    Es tornarà a fer l’Exposició Fotogràfica al Casal del Barri per la setmana del 10 de juny abans de la Passejada.
    Relacionat amb la futura Exposició sobre el comerç al barri, s’anirà a veure a les Associacions de Comerciants. Es farà un inventariat de comerços (Joan) i a les reunions amb les escoles es proposarà un treball de recollida d’informació-fotos, amb unes fitxes escolars ja preparades.

Propostes per la Festa Major
Es faran xapes i una pancarta per les festes.

PRÒXIMA REUNIÓ: DISSABTE 25 DE MARÇ A LES 12 HORES AL LOCAL DE L’AV
DE PROSPE (Baltasar Gracián, 24-26).

Anuncis